Problemă sau rezolvare?

5142c15b2e424349261ebadff624dcd0

De multe ori ne întrebăm în viață de ce nu e totul așa cum ne dorim, de ce suferim, de ce nu ne merge  bine, de ce întâmpinăm  greutăți, de ce?, de ce?,…și lista poate continua.Adevărul este că nimic din ceea ce trăim nu este întâmplător. Coincidențele nu există. Totul face parte din ceea ce ne este hărăzit. Situațiile se ivesc în calea noastră și noi suntem cei care hotărâm: o iau la stânga sau la dreapta? Pare un clișeu dar așa se întâmplă. În astfel de momente de cumpănă, care pot fi adesea cruciale, întregul parcurs al vieții noastre se poate schimba. E bine să cerem de la Dumnezeu luminarea minții, limpezirea gândurilor și liniștea sufletului. Pentru a ajunge la unison, de mare ajutor ar putea fi următoarea rugăciune: Dă-mi Doamne seninătate, să accept ceea ce nu pot schimba; curaj să schimb ceea ce pot; și înțelepciune să le deosebesc! E o rugăciune dragă mie pentru că m-a ajutat într-un moment de cumpănă.

Dacă conștientizăm că avem nevoie de ajutor este foarte bine, e un prim-pas important. Dacă perseverăm în a-l cere cu inima sinceră, cu siguranță vom primi și un răspuns. Trebuie să știm să avem răbdare și nădejde. S-a întâmplat de câteva ori să-mi doresc ceva cu ardoare…dar nu s-a împlinit. Abia mai tărziu am înțeles că ce mi-am dorit nu era bine pentru mine, acum mă bucur nespus pentru asta. Ceea ce ne dorim trebuie cerut cu înțelepciune și după voia Lui Dumnezeu.

Trebuie să știm să fim recunoscători pentru tot ceea ce ni se întâmplă. Experiențele prin care trecem ne fac ceea ce suntem, ne definesc și ne conturează caracterul și personalitatea. Dacă trecem printr-o încercare și nu ne învățăm lecția, viața are grijă să o repete. Cu seninătate în suflet și limpezime în gândire trebuie să conștientizăm că fiecare problemă rezolvată, fiecare obstacol depășit, fiecare treaptă urcată, reprezintă o lecție învățată, care ne ajută să gustăm din ceea ce numim viață, ne aduce mai aproape de înțelegere, mai aproape de  cunoaștere, ne face mai puternici și mai încrezători în forțele proprii.

În loc să ne întrebăm: De ce mi se întâmplă tocmai mie?, Ce am făcut ca să merit asta? , mai bine să ne concentrăm pe soluții, să ne oprim în loc, să tragem aer adânc în piept și să ne spunem: Bun! O să vad eu care e rezolvarea, o scot eu cumva la capăt! Și automat totul se schimbă. Ideile vin, totul se rezolvă și tu te simți mai bine, mai liniștit.

Să gândim frumos

Și totul va fi bine

În mod armonios

Să mă-nțelegi pe mine,

Că viața e frumoasă

Și merită trăită

Ajută-te pe tine

Gândind frumos și bine.

O viață-n bucurii

Pe tine te așteaptă

La rău nu te gândii

Și fii fată deșteaptă,

Fii optimistă, speră

Nu sta să te-ndoiești,

Căci totul se rezolvă

Un pic dacă gândești.

Alina 

Leave a Reply

